Website optimalisatie
Nuchtere benadering
Website optimalisatie en in het bijzonder zoekmachines optimalisatie (SEO) zijn sterke hypes op het moment. Virtooz benadert deze aspecten met een gezonde dosis nuchterheid. Website optimalisatie is meer dan goed gevonden kunnen worden in Google. Hoe goed een website presteert is afhankelijk van verschillende factoren: de technische prestaties van een site, de vindbaarheid op internet en in andere media, en de efficiëntie waarmee een site bezoekers kan omzetten in conversies.
Technische optimalisatie
Voor menselijke bezoekers is het van belang dat de site snel laadt, overzichtelijk en toegankelijk is. Voor niet-menselijke bezoekers (zoekmachines) is het van belang dat de pagina’s niet te groot zijn en een bepaalde technisch correcte structuur hebben.
Zoekmachine optimalisatie
De ranking in zoekmachines zoals Google wordt voor een groot deel bepaald door de manier waarop een site content aanbiedt. En dan met name de optimalisatie van de teksten op specifieke sleutelwoorden. Verder is van groot belang hoe goed de site met andere sites op internet verbonden is (inbound en outbound links).
Conversie optimalisatie
Zelfs als bovenstaande factoren optimaal functioneren, is dat nog geen garantie voor succes. Bezoekers gedragen zich vaak onlogisch en onvoorspelbaar. De enige manier om bezoekers om te zetten in omzet (conversie) is daarom om ze van dichtbij te volgen en zodoende de stroming te optimaliseren.
Optimalisatie plan
Al deze factoren komen terug in een optimalisatie plan dat we kunnen opstellen voor uw website of applicatie. Ook hier leveren we maatwerk. Het optimalisatie plan kan betrekking hebben op een eenmalige optimalisatie of een cyclische optimalisatie. In het laatste geval wordt de site gedurende een langere periode gemonitord en in stappen geoptimaliseerd, zodat hij steeds beter gaat presteren.